יום שבת, 4 ביוני 2016

מה לעשות במדריד?

באופן יחסית ספונטני החלטנו לטוס על יום העצמאות. היה יום חופש ומזמן כבר רצינו חופשה אז בחרנו את הטיסה הזולה שמצאנו והמראנו בערב יום רביעי למדריד. לא הכל הלך חלק מההתחלה. אמנם הטיסה הייתה מעולה במטוס חדש וראיתי שני סרטים שאהבתי ("חדר" זה סרט פשוט סרט שחייבים לראות), המזוודות שלנו התעכבו בשעה והיינו ממש לחוצים להגיע לדירה. אחרי שהמזוודות סוף סוף יצאו, הזמנו מונית בעזרת אפליקציית My Texi וצ'יק צ'ק הגענו למרכז העיר. המונית הורידה אותה דקה מהדירה ממש וכמה שמחתי לראות כשיצאנו מהמונית Primark ענק של 4 קומות (!!!) שבצמוד אליו זארה, מנגו, לפטיז וH&M, פשוט גן עדן.

קתדרלת אלמודנה מול הארמון המלכותי

אחרי שהתמקמנו בדירה עשינו סיור קצר באזור וכבר הייתה לי תחושה שזה הולך להיות טיול נפלא ובהחלט צדקתי!
אז מהכדאי לעשות במדריד?

סיורים מודרכים
הטיול הזה היה קצת שונה מטיולים קודמים שלנו בעיקר כי תכננו כמה דברים מראש. בדרך כלל אנחנו מגיעים ומתחילים לשוטט. הפעם הזמנו מראש סיור מודרך חינמי דרך NewMadrid (קחו בחשבון שנהוג להשאיר טיפ בסוף). הסיור היה פשוט מעולה, המדריך שלנו, חואקין היה ממש טוב ואני אפילו זוכרת תאריכים ומלכים שהוא ציין בסיור. החלק הכי כייפי היה לפגוש חברים שלנו, נטע ומתן,  שהגיעו למדריד יום לפנינו ובמקרה נפגשנו בסיור. בערב המשכנו כולנו לסיור טפאסים נפלא של אותה החברה (שעולה 16 יורו) שכלל ביקור ב3 מקומות עם דרינקים וכמה טפאסים פלוס הסברים. מניסיון - אם יש לכם, עדיף להביא אתכם כרטיס סטודנט כשטסים, חלק מהמקומות מכבדים אותו וזה לפעמים יכול לתת קצת הנחה.
חואקין מסביר על מלכי ספרד, רום (שני מימין) ומתן (שלישי משמאל) משמשים להדגמה
נטע ואני בסיור הטפאסים אחרי ששתינו יין מנאד, כן זה מה שקרה

אוכל
מבחינת אוכל לא יצא לנו לאכול באיזה מסעדה שממש התלהבנו ממנה, אכלנו המון טפאסים והכנו אוכל בדירה. כפי שהסביר לנו המדריך בסיור - הקטע עם הטפאסים הוא שבעקרון בכל מקום שתזמינו רק שתייה אמורים להוציא לכם מנה קטנה של אוכל (לפי איזה חוק ישן של אחד המלכים שאמור היה לטפל בבעיית השכרות של האיכרים). אז זה לא לגמרי עובד במקומות המצויירים אבהל במקומות ברחובות הצדיים בהחלט תקבלו משהו לנשנש עם הבירה. אם תזמינו אוכל אבל לא תקבלו טפאס.
מומלץ לחפש או לשאול על "תפריט היום" או בספרדית מ"ניו דל דיה" שזה כמו ארוחה עסקית שלרוב כוללת ראשונה, עיקרית, קינוח ויין או בירה. לא תמיד יציעו לכם אותו ולא לגמרי הבנו מתי הוא תקף אבל שווה לנסות. מומלץ לבקר בשווקים העירוניים שיש (ויש לא מעט) במדריד, האוכל אמנם קצת יקר אבל ממש כדאי להתרשם מהם. במקרה מצאנו שוק ישן יותר שהיה פחות מתויר והחוויה שם הייתה ממש מעניינת, לא בטוח שזה יתאים לכולם - תחפשו את Mercado De La Cebada.

שוק סאן מיגל, אני מתקשה לבחור טפאסים כי הכל פשוט נראה מעולה
שוק סאן אנטון

יצא לנו לאכול ביום האחרון במקום מקסיקני (Takos Al Pasator) עם אוכל פשוט מעולה וזול יחסית, מאוד מומלץ לבקר אם אתם באזור. אכלנו צ'ורוס במקום שנקרא Chocolateria San Gines - הוא מוגש עם כוס של שוקולד חם, לא עפנו אבל אם כבר אתם במדריד אז כדאי לנסות. שתינו קפה בעיקר בסטארבאקס וגם בדרך למוזיאון בקפה ממש חמוד שנקרא Toma Cafe.
עמדת מים בקפה תומה

כוסות מיוחדות בסטארבקס

תחבורה
הדירה שלנו הייתה במיקום מעולה ככה שלא השתמשנו בתחבורה ציבורית ואני חושבת שמבחינתנו מיקום אסטרטגי יכריע עד כמה נהנה בטיול. יש אוטובוסים שאמורים להיות נוחים מהשדה ואליו אבל כפי שציינתי אנחנו נסענו במונית, המחירים קבוע לפי מה שהבנו - 30 יורו.

אטרקציות
שוק בימי ראשון - בימי ראשון מתקיים שוק יד שניה ענק שבכוונה הזזנו את הטיה לערב כדי שנספיק אליו. הייתה חוויה מעניינת, פחות בשביל שופינג, הרחובות עמוסים באנשים וקנינו רק תקליטים. מה שכן מצאנו מקום ממש מיוחד ואוטנטי לאכול פה באמצע השוק שנראה כמו חנות רהיטים שנקרא El Capricho Extermeno, ראינו מלא אנשים עם צלחות של כריכים ותור אז הלכנו גם - היה טעים, בהחלט מומלץ.
עמוס בטירוף בשוק של יום ראשון

פסטיבל - בדיוק בסופ"ש שהיינו במדריד התקיים בה פסטיבל אביב לכבוד הפטרון של העיר - Fiestas De San Isidro. היו בעיר המון הופעות ואנשים ברחובות לבשו בגדים מסורתיים וזאת היה חוויה מדהימה. גילינו על זה במקרה מנטע ומתן שבעלת הדירה שלהם סיפרה להם. בשביל דברים כאלה מומלץ לעשות סיור ולקשקש עם המדריך לברר ממנו מה באמת כדאי לעשות בזמן שאתם שם.לא יודעת אם זה היה בגלל הפסטיבל או לא אבל היו המון הופעות ברחובות שאנשים פשוט התקבצו סביב הנגנים והאזינו להם מנגנים ושרים. ליד השוק שציינתי היה מתחם מלא בגרפיטי שביום ראשון הייתה שם הופעה של איזה בחור שניגן אל גיטרה ולמרות שלא היה לנו ככ זמן זה נראה לי חוויה ממש כייפית.

קצת תרבות - ביקרנו במוזיאון לאמנות מודרנית, היה מאוד מרשים אבל זה קצת פחות מתאים לנו. מצאתי באיזה אתר טבלה שמרכזת שעות בהן הכניסה למוזיאונים היא חינם אז אם זה משהו שאתם אוהבים שווה לנצל את זה.
למרות שאנחנו לא עושים את זה בארץ, חברנו לנטע ומתן לחדר בריחה והיה ממש כיף! לא עשיתי הרבה חדרי בריחה אז קשה לי להעיד עד כמה טוב הוא היה אבל נראה שכולם נהנו. החדר שעשינו: El Gran Escape

קניות ומה לבשנו
מזג האוויר היה כמו חורף מתון בארץ שזה היה נהדר - לא קר ולא חם. בצהריים מעיל קל ושכבה אחת הספיקו, בערב הצטיידנו בשכבה נוספת או מעיל קצת יותר חם. השתדלנו לא ללבוש דברים חמים מדי מתחת למעיל כי ברוב המקומות היה חמים ונעים.
הרשתות הספרדיות יותר זולות מאשר בארץ אז שווה לבקר. בפריימרק ובלפסטיז קנינו לא מעט דברים בעיקר לרום במחירים מגוחכים (טי שירטים ב1.5-5 יורו). לא תכננתי לעשות יותר מדי שופינג אז לא חיפשתי מעצבים מקומיים או חנויות מעניינות.

חולצה וג'ינס מטרנץ' - רום מחזיק לי את המעיל לטובת התמונה (אני בינתיים קופאת)

במהלך היום היה נעים גם ככה, חולצה מH&M

הטיפ המרכזי שלי הוא ללמוד כמה מילים שימושיות בספרדית, רוב המקומיים, אפילו הצעירים ואנשים שעובדים בחניות או מסעדות לא יודעים אנגלית. מאוד קשה להסתדר ככה. למדתי כמה מילים בספרדית בעזרת אפליקציית דולינגו וזה עזר לנו מאוד בדברים בסיסיים כמו להזמין קפה. מומלץ להכיר מראש מילים שכנראה תשתמשו בהם כמו סליחה, איפה, קפה, חלב, חם, קר וכו׳

לסיכום, אני לא יודעת אם זה כי לא טסנו המון זמן או כי העיר הזאת פשוט מדהימה אבל אם עדיין לא הייתם במדריד, אני ממליצה בחום!

שיהיה שבוע נפלא, טעים ושיקי,

Fashionella

2 comments:

1. ניראה כיף. מתקשה להאמין שמעולם לא הייתי בספרד עדיין.

השבמחק
    תשובות
    1. את חייבת לבקר במדריד, היא מהממת!