יום שני, 18 במרץ 2013

מדריך לסטודנט התפרן

לא קל להיות סטודנט בימינו. בין הרצאה להגשה למבחן צריך לתמרן בין עבודות מזדמנות (מלצרות במקרה שלנו) ולהספיק לשלם את דמי השכירות והחשבונות המצטברים. כמובן שצריך ליהנות ולבלות תוך כדי ,כי אם לא עכשיו אז מתי? כל אחד יכול להגדיר בילויים בצורה אחרת, בשבילנו זה כולל לצאת לאכול אוכל טעים, לצאת לשתות מדי פעם ובשבילי גם כמובן לקנות בגדים. החכמה היא לעשות את כל אלה מבלי לקבל טלפון זועם מהבנק על המינוס בסוף החודש. החלטנו לרכז כמה עצות מועילות שעוזרות לנו לשרוד את החיים בעיר הגדולה מבלי לבזבז יותר מדי כסף.
אוכל
1. קופונים - אנחנו צרכנים ותיקים של שוברים למיניהם, זה התחיל כהתמכרות קלה של רום שהחמירה עד לנקודת שבירה. זה לא מצב חסכוני במיוחד. אבל מאז אנחנו מאזנים אחד את השני וקונים רק מה ששווה באמת. איך יודעים אז מה שווה? קודם כל קוראים את האותיות הקטנות , בודקים תוקף, משווים את השובי הנקוב לתפריט המקורי של המסעדה, בודקים שהמיקום נוח וזמין, בודקים הגבלות למיניהן (כמות שוברים לשולחן, עסקיות, סופ"שים...). אחרי שבדקנו את כל זה חוזרים לנקודת ההתחלה וחושבים פעם אחת אחרונה האם אנחנו באמת רוצים ללכת לאותו מקום.
בתור מלצרים נקודה אחת רגישה היא הטיפ, אם המלצר מתנהג אליהם לא יפה רק כי יש לכם שובר אז מגיע לו 10% ממה ששילמתם על השובר. אם הכל סבבה והיה לכם כיף תשאירו 10% מהשווי של השובר, תאמינו לנו, שוברים הם עבודה קשה.
חשוב להבין ששוברים הם פרסומת ומקור פרנסה בתקופות חלשות למסעדה, זוהי בחירתו של בעל המסעדה לשווק את עצמו בצורה הזו ותאמינו לנו שהוא מעדיף שתבואו עם שובר מאשר שלא תבואו בכלל. או כמו שהבוס שלי אמר לנו בפעם הראשונה שהיו שוברים של גרופון למסעדה שלנו - "אלו הלקוחות הכי חשובים שלנו".
2. שוברים - שווה לבדוק מועדונים כמו "חבר" ו"בהצדעה" שמציעים שוברים לארוחות בוקר , ערב ואתרי בלוי שונים. לאחרונה הלכנו לאיטלקיה בתחנה עם שוברים לארוחת בוקר והיה מעולה, מפנק ומשתלם.
3. עסקיות - שווה לבדוק מקומות שמציעים עסקיות שוות ומשתלמות במיוחד (בראסרי, רק בשר,שגב אקספרס), שלפעמים גם אפשר לחלוק כי הן מפנקות למדי (האיטלקיה בתחנה).
4. מקומות הכל כלול - מסעדות דגים רבות מציעות מבחר סלטים כפתיח במחיר של העיקרית, לאוהבי הדגים זה יכול להיות דיל מעולה (נסו את שצ'ופק, אפלוקה).
שתיה
1. מסלולים - לאנשים שאוהבים לשתות, והרבה, כמו רום, יש היום מגוון רחב של מקומות שמציעים מסלולים של אלכוהול ללא הגבלה (החלוץ והמועדף עלינו - המזג). כמובן שלא מומלץ להגיע רכב, או ללכת לשם יום לפני מבחן.
2. Happy hour\day - המקומות רבים בחלק משעות היממה או בימים מסוימים יש הנחות על האלכוהול - בילוי זול ונוח כשלא רוצים לשתות הרבה. המקום האהוב עלינו הוא הנונה באבן גבירול שמציע 50% נחה על כל תפריט האלכוהול בימים ראשון שלישי וחמישי החל מהשעה 17:00 ועד 2:00 בלילה. . מקום נוסף שאימצנו לאחרונה הוא הקפה נטו באבן גבירול שנותן 50% הנחה לסטודנטים על תפריט האלכוהול והאוכל (!!!) אחרי 18:00. ממליצים בחום!
3. חנויות אלכוהול - אין כמו לעשות ערב שתיה בבית , בזוג או עם חברים
בגדים
1. סיילים - אני משתדלת לקנות כמה שיותר דברים בסייל. זה לא תמיד הכי נוח כי לא נשארות מידות ונוצר בלאגן בחניות אבל לפעמים זה יכול לחסוך מאות שקלים. מעילים, נעליים, וכל מה שיקר בתחילת עונה אני מעדיפה לקנות בסוף העונה לשנה הבאה. כמובן שבמקרים כאלו אני קונה רק דברים קלסיים ולא דברים טרנדיים שלא יהיו אפנתיים. אם יש משהו בתחילת עונה שאני ממש רוצה אני אחפש את האופציה הטובה ביותר שתיתן תמורה טובה ביותר למחיר.
2. אינטרנט - אני מכורה חקניות באינטרנט. אני מודה. לאחרונה נרגעתי אבל תמיד תהיה לי חולשה לאתרים מסויימים. האתרים האהובים עלי הם אסוס הבריטי http://www.asos.com/ ודינו דיירקט הסיני ששניהם עושים משלוחים חינם לארץ . באסוס יש אפשרות להחלפה והאיכות טובה, יש גם מותגים מוכרים שנמכרים שם בסייל כמו אלדו ומנגו. מותג הבית זול למדי אבל צריך לדעת לבחור את הפריטים האיכותיים. בדינו דיירקט יש המון מציאות אבל לפעמים אפשר ליפול עם האיכות אז צריך להיות זהירים ולאחרונה נתקלתי האזהרות על רמאות באתר למרות שאישית היו לי חוויות טובות. יש גם כמובן את איביי שאיתו אני קצת פחות מסתדרת. בקניות באינטרנט אני תמיד משתמשת בפייפל, הכי בטוח ונוח.
גם בארץ יש אתרים לקניות אונליין והאהוב עלי (והיחיד שיצא לי להזמין ממנו) הוא סטייל ריבר http://styleriver.mako.co.il/Main.aspx
3. חניות יד שניה - המומחיות ואהבה הגדולה שלי. אני יכולה לבלות שעות בחנויות יד שניה. אפילו ארצות הברית לא הצלחתי להתנתק מהן. כמובן שצריך לבחון היטב את הבגדים אבל המציאות שאפשר למצוא הן מדהימות. כבר סיפרתי על חלק מהמציאות שלי, בניהן כובע מדהים ב 5 שקלים, תיק עור איטלקי ב 10 שקלים, חצאיות וחולצות ב 5 שקלים ועוד...
אני ממליצה ללכת לחניות מחוץ לתל אביב כי בתל אביב אפילו בחניות יד שניה הכל נהיה יקר. אני אוהבת לקנות בעיקר בבת ים ולפעמים בגבעתיים.
4. מסיבות החלפת בגדים - למרות שלרוב יוצא לי לתרום את רוב הדברים שאני כבר לא רוצה, אפשר לאסוף כמה חברות כל אחת שקית של בגדים ולהחליף בניכן. עשינו את זה בעבודה וכל אחת מצאה לעצמה משהו. את מה שנשאר תרמנו. זוהי דרך מהדרת לרענן את הארון ועוד בחינם!

עד כאן הטיפים שלנו, מקווים שהם יעזרו לכם לחסוך כמה וכמה שקלים. אל תשכחו שכל שקל שחסכתם הוא כסף שתבזבזו במקום אחר, חיים רק פעם אחת אבל בכל זאת עדיף לחיות אותם בלי חור בכיס. (:
המשך שבוע חסכוני ורגוע לכולם,

רום ואלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה